BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

kekasih awaL dan insyaalLah akHir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Nov 18, 2011

106 Day To Go ~

Hye kawan2 ^_^ padahaL da lame tak upDate blog . haha .

oK . nampak tak enTry aku nie ?

tak nampak ? tak mungkin !! haha ~

ok2 . actually selepas tolak tambah kali bahagi . hehe . merepek eyh . sory .

ANDA ADA 106 HARI LAGI HINGGA KE TARIKH MAJLIS KAWIN !!

owwcchh ~

macam xpercaya jerk kOwt . nampak macam lama . kalau kira bulan ada 3 bulan .

lama kan ? haaaaaa . tapi bile kire ikot hari .. wooow . tinggal 106 hari .

okay2 .cerita dia macam nie . bulan lepas aku sangat pening .....

nak buat dekat dewan atau rumah yeah ?

briDal nak pilih yang mana .....

so pikir punya pikir . pOn tak jalan kan .

aku Decide ke dewan tan sri mohammad rahmat untuk menanyakan tarikh free .

so saD . tarikh yang sepatOtnye nak di tempah suDah ada orang boOkeD .

Tarikh yang aku nak : 10.03.2012 cuz cuti sekolah .

but then terpaksa boOkeD pada awalnye seminggu .

briDaL pulak . mm . aku piLih BriDaL kayangan :)

ok . actually .. siapa yang tidak mahukan perkahwinan yang GRAND gituh kan .

but for sure larh eyh . kalau pelamin y nk orang tgk sehari dua ko tempah sampai lima enam riban . aDeq oiii . pelamin tuh anDa tidak dapat simpan yeee . awak hanye akan dapat buat kenangan dalam gamba . so aku dEcide ambil bridal kayangan yang pelaminnya cantik , simple dan murah . okay .. yang penting ialah murah . haha .

warna tema ? aku pilih warna pink dan putih .

aku terbaca banyak bLog yang mahukan majlis mereka grand tapi murah dan menjimatkan .

ada yang cincin tunang di jadikan cincin nikah . ada juga yang buat bunga tisu .

pelbagai idea larh . aku seolah-olah terpanggil untuk meneruskan amalan ini .

memang kahwin itu sekali seumur hidup . tapi bangga apa kalau aku dapat buat majlis yang meriah dengan harga yang murah .

okay untuk sewa dewan adalah sebanyak RM2600 itu aku tidak tahu sama ada tuan punya tempat hendak bagi aku discount berapa sebab dewan nie bersebelahan dengan balai aku bekerja .

sewa briDal pula aku ambil pakej RM2300 untuk pakej dewan . kalau pakej ikot tahun hadapan adalah RM2900 . kire aku nak bagi tahu yang aku untung dapat sewa awal :p

semuanya adalah RM4900 .

makan ok actually mana2 bakal pengantin pon akan pening pikirkan tentang kos makan . aku dah tanya ke sana dan kemari . cewaaaah . kebanyakannya paling murah mereka akan ambil RM9.50 sekepala . jika kad jemputan 500 keping , aku tak boleh kira makanan tetamu sebanyak 500 orang atau 500 kepala . aku mesti kena kali kan dua maka akan jadi 1000 kepala atau tetamu . mesti ada masak lebih . takot lah jika ada tetamu yang tidak cukup makan so katakan aku ambil 1100 makan so it will be RM10,450 . mak aih . aku nie Gomen Servan jerk kOwt . mr tunang pOn Gomen Servan . gaji xde larh besAu ~ kena larh bDjet yang berpatutan .

nasib baik ada kakak angkat yang pandai masak . dan dia willing to heLp me , dia ambil satu kepala rm 1.00 . yes satu ringgit . barang nak masak aku beli sendiri . adik2 rewang pula kawan2 . yang hanya beri rokok sekotak .

pergh . mane nak cari kakak dan kawan yang macam ini ?? aku mmg bernasib baik boleh di kategorikan bertuah , haha . huh ? yang tak hisap rokok nk bagi ape ? mm . kalau tidak silap aku semua hisap haha . kalau tidak hisap aku bagi upah :) aku xde larh kejam nyah oiii . :p

bunga paha aku nak kena cari dekat pOntian . my tunang aunty boleh bagi me dia punya kad ahli untuk kedai pengantin . hehe . alhamdulillah . cuz dia kata dia dah tak guna lagi . thnks mak yah . sayang mak yah sangat2 .

paper bag , bunga paha , bunga mangga , tisu untuk buat bunga tisu dan aku tak dapat fikir lagi apa yang aku perlu lagi hehe . ok semua-semua itu larh . aku akan beli di pontian .

then survinior . aku terfikir untuk buat something hand made :)

nanti aku bg tahu . ok bunga rozel (betul ke) yang selalu budak rewang dan sedara mara pakai di dada . aku akan buat ala2 name tag . tapi aku tidak larh letak nama mereka macam sekolah tadika tu . aku akan letak " PAZ & PIT WED " tanahnya mungkin bercorak polka dot dan ada bunga kecil sekuntum. bunga kecil tu satu bag ada 20 biji . satu RM 2.50 . manila kad RM 1.00 , wrapping present paper RM 1.50 jumlah keseluruhan RM 5 :)

boleh buat sebanyak mane yang kau nak jah . nak bagi makcik,pakcik,adik sedara,nenek sedara,atok sedara,kawan sesape pon boleh pakai tag nie . ok kalau aku beli bunga rozel dekat luar . satu RM2.5 kali dengan 20 untuk budak rewang dan orang dapur RM 50 plus untuk nenek ,ibu,step father,adeq 3 orang dan pakcik RM 24 (RM 3 x8) so moral of the stOry untuk perkara kecil ini . bunga yang nak di semat di dada ini sudah memakan kos sebanyak RM 74 .

ok larh . nanti aku akan buat contoh okay :) selasa minggu depan orang jOhor cuti . hehe . so aku akan merajinkan diri untuk buat contoh untuk korang :) daaaa ~

0 comments: