BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

kekasih awaL dan insyaalLah akHir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Apr 27, 2011

♥ ROYAL FAMILY ♥

asalammualaikum :)
♥ im so exiteD waiting for tomorrow ♥
last night , im watching 735 (astro) and 701 (astro)
they publish 'wiLd about Prince Harry'
and give me iDea to tell about Prince Harry , Prince William younger brother n son of Prince Charles and Princess Diana .
Prince Harry dilahirkan pada 15 sept 1984 di St Mary hospital . London .
sebelum princess Diana mati, Prince Charles adalah seorang anak yang riang,gembira dan suka buat orang di sekelilingnya gembira dan tersenyum melihat keletahnya .
Princess Diana tahu bahawa Prince William lebih akan mendapat perhatian daripada keluarga di raja malah dari pihak media .
tidak seperti Prince harry . Kerana Prince Harry bukan pemilik takhta Crown .
Crown akan diwarisi oleh ayahnya Prince Charles dan abangnya Prince William
Prince Harry dikatakan tidak sama seperti abangnya Prince William . kerana Prince William pandai hendak menyesuaikan dirinya dengan keadaan persekitaran dan berkelakuan sangat matang .
Pihak media pernah menyoalkan paras wajah Prince Harry yang tidak seiras ayahnya
' Prince Charles ' dan ini membuatkan Prince Harry pernah membuat ujian DNA untuk mengenal pasti adakah beliau anak kepada 'Prince Charles' .
pihak media cuba untuk mengaitkan Prince Harry dengan skandal Princess Diana iaitu James Hewit . dan kebetulan muka 'Prince Harry' mirip muka James Hewit .
namun pengawal Princess Diana membantah pertuduhan itu , kerana selepas kelahiran Prince Harry baru Princess Diana ada skandal dengan James Hewit .

Princess Diana mahu anak-anaknya tidak rasa terkongkong seperti pengalaman ayahnya 'Prince Charles' , Princess Diana membawa anak-anaknya iaitu Prince William dan Prince Charles ke Disney Wonderland untuk merasakan pengalaman yang menyeronokkan dan mencabar malah membawa anak-anaknya melakukan aktiviti yang dibuat oleh rakyat biasa seperti berakit , bermain ski malah bersiar-siar di tempat awam .

pernah sekali , semasa Princess Diana dan anak-anaknya berada di tempat membeli belah , orang awam yang mengetahui Princess kesayangan mereka berada di kawasan mereka membeli belah , maka rakyat mengerumun di sekeliling Princess kesayangan mereka .

seorang pekedai buka pintu belakang kedai beliau dan memberi laluan kepada Princess Diana dan anak-anaknya , oleh kerana terdapat orang yang kurang upaya di sekelilingnya yang tidak mampu melawan kudrat orang yang normal .. maka Princess Diana menyuruh pekedai itu untuk tidak merisaukan tentang dirinya , namun beri laluan kepada mereka yang kurang upaya dahulu.

Prince Harry sangat rapat dengan ibunya Princess Diana , Princess Diana mengelarkan Prince Harry sebagai 'Naughty Boy' . dan Princess Diana sentiasa memerhatikan anak kesayangannya ini .

walau begitu , Princess Diana tidak pernah memilih kasih antara Prince William dan Prince Harry , mereka di layan sama rata .

Princess Diana pernah membawa Prince Harry bercuti di atas kapal mewah ayah Putera Dodi fayed (Emad Mohammed al-fayed) . namun pihak media tidak akan melepaskan peluang untuk mengambil gambar candid Princess itu .

Princess Diana tidak mahu anaknya Prince Harry tidak seesa dengan kehadiran pihak media , maka Princess Diana cuba untuk mengambil perhatian pihak media dan usaha Princess Diana berjaya .

pada 1997 semasa Princess Diana mengalami kemalangan buruk , Prince William,Prince Harry dan Prince Charles berada di Balmoral Castle .

Prince Charles mengetahui tentang kematian Pricess Diana pada pukul 2 pagi dan hanya Prince William yang mengetahui tentang kematian ibunya , kemudian Prince Charles dan Prince William tidak mahu mengejutkan kanak-kanak tersebut pada ketika itu dan hendak memberi tahu Prince Charles pada keesokan harinya .

Pada keesokan paginya , Prince Harry diberitahu tentang kematian ibunya Princess Diana di Paris . Prince Harry telah menulis sepucuk surat untuk ibunya dan diletakkan di atas keranda ibunya . dan isi surat tersebut tiada seorang pon yang mengetahui . itu adalah luahan isi hati Prince Harry kepada Ibunya .

Prince Harry dan abangnya Prince William menjadi lebih rapat .

setiap apa sahaja perkara , Prince Harry akan memberitahu kepada abangnya Prince William .

maka sikecil yang periang dan manja ini telah berubah kepada seorang yang pendiam

semasa Prince Harry meningkat remaja , Prince Harry sering diperkatakan oleh pihak media , kerana Prince adalah seorang kaki 'Clubing' dan suka bersosial .

Prince Harry pernah diambil gambar semasa sedang hisap rokok , minum arak dan bercium .

malah Prince Harry pernah diambil gambar ketika mabuk , sehingga bergaduh di hadapan kelab malam .

pada usia 20 an .. Prince Harry mula mengikuti jejak abangnya Prince William untuk belajar di Royal Militery Academy, Sandhurst .

Beliau juga pernah mengetuai tentera-tenteranya ke afghanistan misi ketenteraman . selama 77 hari di sana dan kemudian di paksa untuk kembali ke london . kerana keadaan di sana tidak selamat untuk Prince Harry ..

sekembalinya Prince Harry , Prince William telah menunggunya di lapangan terbang tentera .

dan kehidupan Prince Harry telah berubah .

Prince Harry mula menjejaki anggota tentera yang mengalami kecacatan fizikal seumur hidup untuk menderma dan melakukan aktiviti yang bersesuaian .

malah Prince Harry banyak meluangkan masa untuk menolong rakyat , sama seperti ibunya Princess Diana .

semasa Prince William memberitahu untuk menhabiskan zaman bujangnya . Prince Harry sedikit sedih dan mengatakan bahawa Prince Harry akan berada di sisi abangnya ketika abangnya susah .

ternyata anak Princess Diana ini telah di didik untuk tidak terlalu terikat dengan pangkat sebagai keturunan raja , malah anak-anak Princess Diana pandai mengambil hati rakyat yang menyayangi mereka .





jangan lupa ok , esok bersama-sama kita menyaksikan majlis perkahwinan di raja yang dijangkakan akan ditonton seramai 6 juta orang di seluruh dunia .untuk rakyat malaysia , anda bole menonton di saluran ntv7,granada dan TLC .. seperti kawan-kawan yang bekerja seperti saya , anda boleh menonton secara LIVE di internet .. youtube/royalwedding .


Cik paz




















r

0 comments: