BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

kekasih awaL dan insyaalLah akHir

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Apr 27, 2011

♥ ROYAL FAMILY ♥

asalammualaikum :)
♥ im so exiteD waiting for tomorrow ♥
last night , im watching 735 (astro) and 701 (astro)
they publish 'wiLd about Prince Harry'
and give me iDea to tell about Prince Harry , Prince William younger brother n son of Prince Charles and Princess Diana .
Prince Harry dilahirkan pada 15 sept 1984 di St Mary hospital . London .
sebelum princess Diana mati, Prince Charles adalah seorang anak yang riang,gembira dan suka buat orang di sekelilingnya gembira dan tersenyum melihat keletahnya .
Princess Diana tahu bahawa Prince William lebih akan mendapat perhatian daripada keluarga di raja malah dari pihak media .
tidak seperti Prince harry . Kerana Prince Harry bukan pemilik takhta Crown .
Crown akan diwarisi oleh ayahnya Prince Charles dan abangnya Prince William
Prince Harry dikatakan tidak sama seperti abangnya Prince William . kerana Prince William pandai hendak menyesuaikan dirinya dengan keadaan persekitaran dan berkelakuan sangat matang .
Pihak media pernah menyoalkan paras wajah Prince Harry yang tidak seiras ayahnya
' Prince Charles ' dan ini membuatkan Prince Harry pernah membuat ujian DNA untuk mengenal pasti adakah beliau anak kepada 'Prince Charles' .
pihak media cuba untuk mengaitkan Prince Harry dengan skandal Princess Diana iaitu James Hewit . dan kebetulan muka 'Prince Harry' mirip muka James Hewit .
namun pengawal Princess Diana membantah pertuduhan itu , kerana selepas kelahiran Prince Harry baru Princess Diana ada skandal dengan James Hewit .

Princess Diana mahu anak-anaknya tidak rasa terkongkong seperti pengalaman ayahnya 'Prince Charles' , Princess Diana membawa anak-anaknya iaitu Prince William dan Prince Charles ke Disney Wonderland untuk merasakan pengalaman yang menyeronokkan dan mencabar malah membawa anak-anaknya melakukan aktiviti yang dibuat oleh rakyat biasa seperti berakit , bermain ski malah bersiar-siar di tempat awam .

pernah sekali , semasa Princess Diana dan anak-anaknya berada di tempat membeli belah , orang awam yang mengetahui Princess kesayangan mereka berada di kawasan mereka membeli belah , maka rakyat mengerumun di sekeliling Princess kesayangan mereka .

seorang pekedai buka pintu belakang kedai beliau dan memberi laluan kepada Princess Diana dan anak-anaknya , oleh kerana terdapat orang yang kurang upaya di sekelilingnya yang tidak mampu melawan kudrat orang yang normal .. maka Princess Diana menyuruh pekedai itu untuk tidak merisaukan tentang dirinya , namun beri laluan kepada mereka yang kurang upaya dahulu.

Prince Harry sangat rapat dengan ibunya Princess Diana , Princess Diana mengelarkan Prince Harry sebagai 'Naughty Boy' . dan Princess Diana sentiasa memerhatikan anak kesayangannya ini .

walau begitu , Princess Diana tidak pernah memilih kasih antara Prince William dan Prince Harry , mereka di layan sama rata .

Princess Diana pernah membawa Prince Harry bercuti di atas kapal mewah ayah Putera Dodi fayed (Emad Mohammed al-fayed) . namun pihak media tidak akan melepaskan peluang untuk mengambil gambar candid Princess itu .

Princess Diana tidak mahu anaknya Prince Harry tidak seesa dengan kehadiran pihak media , maka Princess Diana cuba untuk mengambil perhatian pihak media dan usaha Princess Diana berjaya .

pada 1997 semasa Princess Diana mengalami kemalangan buruk , Prince William,Prince Harry dan Prince Charles berada di Balmoral Castle .

Prince Charles mengetahui tentang kematian Pricess Diana pada pukul 2 pagi dan hanya Prince William yang mengetahui tentang kematian ibunya , kemudian Prince Charles dan Prince William tidak mahu mengejutkan kanak-kanak tersebut pada ketika itu dan hendak memberi tahu Prince Charles pada keesokan harinya .

Pada keesokan paginya , Prince Harry diberitahu tentang kematian ibunya Princess Diana di Paris . Prince Harry telah menulis sepucuk surat untuk ibunya dan diletakkan di atas keranda ibunya . dan isi surat tersebut tiada seorang pon yang mengetahui . itu adalah luahan isi hati Prince Harry kepada Ibunya .

Prince Harry dan abangnya Prince William menjadi lebih rapat .

setiap apa sahaja perkara , Prince Harry akan memberitahu kepada abangnya Prince William .

maka sikecil yang periang dan manja ini telah berubah kepada seorang yang pendiam

semasa Prince Harry meningkat remaja , Prince Harry sering diperkatakan oleh pihak media , kerana Prince adalah seorang kaki 'Clubing' dan suka bersosial .

Prince Harry pernah diambil gambar semasa sedang hisap rokok , minum arak dan bercium .

malah Prince Harry pernah diambil gambar ketika mabuk , sehingga bergaduh di hadapan kelab malam .

pada usia 20 an .. Prince Harry mula mengikuti jejak abangnya Prince William untuk belajar di Royal Militery Academy, Sandhurst .

Beliau juga pernah mengetuai tentera-tenteranya ke afghanistan misi ketenteraman . selama 77 hari di sana dan kemudian di paksa untuk kembali ke london . kerana keadaan di sana tidak selamat untuk Prince Harry ..

sekembalinya Prince Harry , Prince William telah menunggunya di lapangan terbang tentera .

dan kehidupan Prince Harry telah berubah .

Prince Harry mula menjejaki anggota tentera yang mengalami kecacatan fizikal seumur hidup untuk menderma dan melakukan aktiviti yang bersesuaian .

malah Prince Harry banyak meluangkan masa untuk menolong rakyat , sama seperti ibunya Princess Diana .

semasa Prince William memberitahu untuk menhabiskan zaman bujangnya . Prince Harry sedikit sedih dan mengatakan bahawa Prince Harry akan berada di sisi abangnya ketika abangnya susah .

ternyata anak Princess Diana ini telah di didik untuk tidak terlalu terikat dengan pangkat sebagai keturunan raja , malah anak-anak Princess Diana pandai mengambil hati rakyat yang menyayangi mereka .





jangan lupa ok , esok bersama-sama kita menyaksikan majlis perkahwinan di raja yang dijangkakan akan ditonton seramai 6 juta orang di seluruh dunia .untuk rakyat malaysia , anda bole menonton di saluran ntv7,granada dan TLC .. seperti kawan-kawan yang bekerja seperti saya , anda boleh menonton secara LIVE di internet .. youtube/royalwedding .


Cik paz




















r

Apr 20, 2011

♥ Prince William Fiancee ♥

♥♥ asalamuallaikum :)

hari ini , miss hendak pecahkan tradisi sedikit ^^

pernah nampak ke miss teruja sangat sampai setiap hari buat entry yang sama .. masa hendak tunang pon tak buat macam ini :D

hari ni miss nak sambung balik pasal tunang 'Prince William' iaitu 'Kate Middleton' .

untuk pengetahuan korang , semalam miss baca surat khabar 'Metro'

ada artikel yang mengatakan 'Kate Middleton' adalah antara 4 tercantik di antara puteri2 yang dicatatkan tercantik di dunia .

dan 'Kate Middleton' dikatakan akan menggantikan tempat mendiang 'Puteri Diana'

kerana 'Kate Middleton' kelihatan tidak kekok apabila berjumpa dengan rakyat jelata dan kelihatan tenang apabila berjumpa rakyat jelata .

'Kate Middleton' bukan larh anak2 kerabat diraja , namun beliau adalah seorang anak usahawan yang dimana ibu dan bapanya menjual barang2 di dalam internet .

menjadikan ibu dan ayah 'Kate Middleton' ialah jutawan .

kedudukan 'Kate Middleton' dan statusnya menjadikan dia berada di tempat yang stabil dan selamat .

'Kate Middleton' adalah anak sulung kepada 3 orang adik beradik

'Kate Middleton' rapat dengan adeqnya 'Pipa'

ibu dan bapa 'Kate Middleton' asalnya adalah seorang pramugara .

ibunya pula seorang pramugari .

mereka berkenalan di Lapangan Terbang yang sama .

Pada tahun 1980 , Mr Middleton dan Mrs Middleton memulakan perniagaan berasaskan peralatan untuk party kanak-kanak

dan perniagaan ini memberikan keuntungan yang sangat tinggi .

mereka muLa berpindah ke rumah dengan 5 bilik di kawasan perkampungan inggeris di Bucklebury pada tahun 1995 dan mereka mampu untuk hantar anak mereka ke Marlborough College di Wilhshire .

kehidupan keluarga Mr dan Mrs Middleton ini tidak sosial dan tidak porak peranda .

menunjukkan 'Kate Middleton' pasti akan dapat menerima tanggungjawab barunya dengan tenang .

oleh kerana 'Kate Middleton' adalah berasal dari rakyat yang bertaraf pertengahan tinggi . maka dia pasti akan dapat memahami rakyat yang akan berada di bawahnya nanti .

relLy want 2 wish gooD Luck anD always have a Best wishes from me :) ♥♥


im so exiteD to wait royaL wedding 'Prince William and Kate Middleton'


Congratullation


-Cik paz-




Apr 19, 2011

♥ ♥ ROYAL WEDDING ♥ ♥

royaL wedDing
asalLamuaLaikom .. n hyE :)


act nk bagi tahu duLukan .. miss exiteD dengan RoyaL wedDing antara 'Prince William dan Kate Middleton '


jom miss bercerita tentang bakal pengantin ini :)


serba sedikit tentang latar belakang 'Prince William','Kate Middleton' dan bagaimana persahabatan meraka bermula ^^


' Prince William ' adalah anak sulung kepada 'Prince Charles ' dan 'Princess Diana '

dan cucu kepada Queen Elizabeth II


'Prince William di lahirkan pada 21 June 1982 di hospital St Mary's padDington LonDon .


walaupun ' Prince William ' dilahirkan berketurunan raja , namun beliau masih mengamalkan kehidupan seperti orang biasa sama seperti ibunya ' Princess Diana '

dari kecil lagi ' Princess Diana ' memberi pengertian kehidupan sederhana .

'Prince William' dan adiknya 'Prince harry' mengamalkan kehidupan sederhana sehingga kini .


pada tahun 1995 'Prince Charles' dan 'Princess Diana' bercerai .. selepas setahun berikutnya ,

'Prince William dan Prince Harry' mengalami pengalaman pahit kerana ibu mereka 'Princess Diana' mengalami kemalangan ngeri yang menyebabkan kematian paDa tahun 1996 .






:: Prince William ::


'Kate Middleton' atau nama sebenarnya ' Catherine Elizabeth Middleton ' adalah anak kepada Carole dan Michael Middleton . 'Kate Middleton' iaitu tunang kepada ' Prince William' dilahirkan pada 9 Jan 1982 , ' Kate Middleton ' dilahirkan di hospital Royal Berkshire , Berkshire dan dibesarkan di Chapel Row , Bucklebury


.



:: Kate Middleton ::


♥♥persahabatan antara 'Prince William dan Kate Middleton' bermula di University of St Andrews pada tahun 2001 .


gambar 'Kate Middleton' sering dimasukkan ke dalam akhbar dan majalah oleh kerana media tidak mengetahui status hubungan antara 'Prince William' dan 'Kate Middleton'


kemudian pada 17 oktober 2005 , 'Kate Middleton' memberitahu peguamnya yang beliau sering di ganggu oleh media massa .


pada february 2006 , pihak diraja mengumumkan bahawa 'Kate Middleton' akan dikawal 24 jam oleh Royalty and Diplomatic Protection Department . perkara ini lagi membuatkan media tertanya2 adakah 'Prince William' akan bertunang dengan 'Kate Middleton' .


pada 14 april 2007 , surat khabar The Sun mengumumkan perpisahan antara ' Prince William dan Kate Middleton' .


nama 'Kate Middleton' masih lagi diperkatakan oleh media masa kerana 'Kate Middleton' telah dinobadkan sebagai seorang yang sangat bergaya dengan stylenye tersendiri .


pada june 2007 , mereka mengumumkan bahawa mereka adalah kawan baik . namun media masih tidak puas hati kerana 'Prince William dan Kate Middleton' kelihatan sentiasa bersama dan intim . 'Kate Middleton' berada di setiap majlis kerabat malah semasa perkahwinan sepupu 'Prince William' iaitu 'Petter Phillips'.


pada oktober 2010 , 'Prince William dan Kate Middleton' mengumumkan pertunangan mereka dan akan berkahwin pada 29 apriL 2011 .



:: Prince William dan Kate Middleton ::


comelkan :) starting pada hari ini hingga pada hari perkahwinan dua mempelai ini nanti .


astro ( saluran AXN ) akan mengeluarkan serba sedikit tentang kisah perkahwinan diraja ini


-Cik paz-

Apr 6, 2011

:: awarD untuk follower ke 100 saya ::

asalamuaLaikum

ingin miss memohon maaf terLebih dahuLu kepaDa cik QEQEN

kerana lambat bagi awarD :)

terima kasih kerana jaDi folLower yang ke 100 miss

bukan senang nak dapatkan folLower :)

terima kasih juga kepaDa kawan2 bLogger lain yang dah menjaDi folLower miss

cik QEQEN ♥♥ miss try nak upLoaD awarD di daLam post nie ..

tapi xDapat **xpanDai Lorh .. haha ~

cik QEQEN jangan ambiL hati eyh :p




cik QEQEN copy coDe ini ok :)

contoh aDa d siDe bar daLam bLog mizz paz nie

then cik QEQEN paste kan di HTML/JAVASCRIPT ** confiDent giLer haha

thnkzz sekaLi lagi :)

Apr 4, 2011

♥ majLis pertunangan ku ♥


aLhamDuliLlah


semuanya berJaLan dengan sangat Lancar :)


♥ jari telah seLamat disarungkan cincin ♥


act aDa banyak LaGi picture


tapi xboleh nk upLoaD semua .. coz Line tenet nie jap ok jap x ..


huhh .. tapi xpe .. cuz me akan upLoaD lagi kejap lagi :D


♥ ape pon .. jom tengok picture y me dah upLoad nie ♥


kalau aDa yang nak cari inspirasi ,boLeh tengok mana yang u olL boleh ikut ♥♥♥

.